Wednesday, January 28, 2015

Jangan lurus sangat, Mun!

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)


Balik lambat dari sekolah, dekat-dekat pukul 7.00 gitu. haha... Lepas habis P & P, and solat.. Terus naik bilik guru. Tengok sama ada cikgu aishah ada ke tak. Tak ada. Aku tetap masuk juga sebab nak hantar modul PI kat ustaz. Lepastu, tolong cikgu Fadillah sambil berbual-bual. Turun bawa... baru perasan teacher Aishah. 
Teacher tanya, "Jom pergi makan nasi kat kantin." Aku cakap "Takpelah cikgu, saya dah makan mee tadi." Dah tu, awak nak buat apa? Homework. 
Aku pun buat Homework .... Selak buku teks ... latihan... Siapkan semua homework. Azan Asar... sampailah teacher panggil....  sebab aku dok kat pondok je. Haha...Teacher panggil "Mun, makan." "Tak naklah" "Meh, makan" *dgn nada tegas. haha... Aku pun pergilah...Teacher pun mulalah membebel, aku dengar jelah... saya seganlah.... hehe... Sebab kat kantin, ramai cikgu2... huhu... 
Dekatt dalam kereta pun sama, teacher nasihatkn lgi. huhu.. "kan saya dah ajar awak macam mana nak hidup bersendirian." "Jangan lurus sangat, Mun!" Aku hanya mampu mendengar dan memahami serta sengih jelah :) hihi... Belajar dari pengalaman dan kesalahan. Alhamdulillah, ramai orang support  aku ketika diri ini tak mampu untuk melangkah. :D Alhamdulilah :D Makin bertambah ilmu disebabkan mereka... Terima kasih, cikgu :D
NOTA HATI UNTUK KAK SUFI:
" Dear sayang, akak jangan risau tentang adik... Allah ada bantu adik. "
 InshaAllah, adik kuat :D

No comments:

Post a Comment