Monday, January 26, 2015

Jumpa Akak Pi .....

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)


Balik kelas bio, tunggu 'aisyah dan  nasha sebab diorang peergii solat. Aku?? Sebelum diorang peergii solat aku dah merayap sambil cari makanan. Haha... Ofcozelah, aku pergi library .... huhu... Sampai sana. kacau addik an,,, lepastu jumpa ibu. Borak2 jap, lepastu ibu bagi makanan. huhu.. ibu bagi rojak,keropok and air cincau... huhu... free je.. kihkih...  turun... nampak kereta ayah 'aisyah kat luar, takut diorg tunggu. huhu.. sampai sana tanya farah , mana 'aisyah dan  nasha? Dia cakap pergi solat... Okay.. Aku bagi Farah makan makananan yang aku bawa dari library . Lepastu, ternampak Fazrin... Ehh.. dia buat apa datang.. Rupa-rupanya jadi jurulatih sepak takraw. okay! Hafiz tanya Aisyah mana, aku cakap pergii solat..... Aku pilah surau.. cakap dengan aisyah ayah dia dah sampai. Ambil beg, tetiba Zatihah panggil dia ckp pasal kitab darjah khas aku. Okay.... Masa nak melangkah keluar, tetiba ada orang panggil aku.... Adik..... aku pun tolehlah sebab suara orang yang panggil aku.. familiar  sekali.....Dalam hati, aku cakap kak pi.... pandang dia mcm terkejut jugaklah. Kak pi cakap "adik, dah tak kenal akak ke? or " adik, kenapa pandang akak macam gitu." Dia terus menuju dekat aku, aku macam tak boleh nak gerak, stastik gitu... huhu... "Kenapa muka adik merah?" Aku macam tergamam and tak silap aku, aku salam dia and terus peluk. Tindakan secara tiba-tiba... Masa peluk itu aku tak tahu kenapa aku rasa sebak and menangis.... Huarghhhhh... Nampak ssangat akku ni berjiwa sensitive ...  huhu... Kak pi pujuk ekkk cakap " dah...dah ta mo nangis." Aku amik masa stabilkn emosi... lepastu, ckp dgn kak pi "adik, dah nak balik." masa tu, tunduk je yg mampu...  Akak pi ckp " Nanti akak msej adik eh" Aku mampu angguk sahaja.


Kak Pi, adik rindu akak sgt2!! 
Nak jumpa  Akak lagi dan lagi........ 

2 comments: