Pages

Sunday, March 29, 2015

Akur Janji

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)


Tadi ada program akur janji... Ok... Aku tahu mak tak dapat datang ... takpelah... dah selalu sangat... bila turn aku? Hmmm... Alone... Okay... Faham... Mak abah tak boleh nak datang.. Mak jaga Ziyad .. Abah kerja... Ok faham.. Abah seorang bekerja non stop every day every time abah kumpul rezeki. Aku faham..

Kecil hati? A little bit.. Takpe pujuk hati :) Marah? Nak buat apa? Cemburu? Tipulah tak cemburu... lihat member lain mak ayah diorang datang. Aku mampu senyum je...

Mak tanya? Aku cari mak ke tadi. Jawapan aku...  Tak adalah.. terus masuk bilik.. sebab aku tak suka tunjuk depan orang lain apa yang aku rasa.. Maaf!

Dan Aku tahu ... sebab mak abah support aku dari belakang.. Itu sudah cukup bagi aku :)
Alhamdulilah, pujuk diri jangan menangis aku kuat....


Allah, ikhlaskan diriku ini setiap hari :) 

Thursday, March 26, 2015

Sakit

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)


Allah uji aku 
dengan ujian...
Sakit....
Sakit.....

Alhamdulilah  masih bernafas.
Starting ujian 1 until now...
Still tak sihat..

Demam...Demam... Selsema... Pitam.. Demam... Demam.. Selsema.. Selsema...

Start dua hari lepas... 
Sakit tekak .. dada sakit...
until NOW...

Bersyukurlah Allah gugurkan dosa..
Sabar menanti..
Untuk kembali sihat..



Tuesday, March 24, 2015

10 surah mujarab

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)


SURAH AL-FATIHAH
Amalkan membaca Surah Al-Fatihah semasa hendak tidur diikuti dengan membaca Surah Al-Ikhlas 3 kali, Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas. Insya’Allah akan aman tenteram dan terjauh daripada gangguan syaitan. Dianjurkan juga membaca surah ini sebanyak 44 kali untuk mengubati sakit mata, perut, gigi dan lain-lainnya dengan izin Allah s.w.t. Untuk mencegah kemarahan Allah, bacalah surah ini sebanyak 17 kali sehari iaitu dengan mengerjakan solat 5 waktu.

SURAH YAASIN
Telah bersabda Rasulullah s.a.w., sesungguhnya bagi setiap sesuatu itu ada hati, dan hati Al-Qur’an ialah Surah Yaasin iaitu jantung Al-Qur’an. Sesiapa yang membaca Surah Yaasin, nescaya dituliskan oleh Allah pahala menyamai sepuluh kali membaca Al-Qur’an seluruhnya. (Hadis riwayat At-Tarmizi dari Anas r.a.) Rasulullah s.a.w. juga bersabda : Surah Yaasin dinamakan di dalam kitab Taurat dengan sebutan “At-Mu’ammah” (yang umum), yang mengumumkan pembacanya dengan kebaikan dunia dan akhirat, menanggung segala bala baik dari kesusahan di dunia mahu pun akhirat. Pembaca juga akan dilindungi dari setiap keburukan dan kejahatan serta segala hajat dan kemahuan akan Allah kabulkan. Jika dibaca dalam satu malam semata-mata mengharapkan keredaan Allah, nescaya Allah akan mengampunkan dosanya. (Hadis riwayat Malik, Ibnu-Sunni dan Ibnu Hibban). Surah Yaasin ni juga jika diamalkan, akan terselamatlah kita dari kehausan di hari KIAMAT.

SURAH AD-DHUKHAN
Dibaca sekali pada malam Jumaat agar kita terselamat dari huru hara di Padang Mahsyar.

SURAH AL-WAQI’AH
Menurut beberapa hadis Rasulullah s.a.w., mereka yang mengamalkan membaca Surah Al-Waqi’ah pada tiap-tiap malam, insya’Allah tidak akan merasai kepapaan. Mereka yang membacanya sebagai wirid, insya’Allah akan beroleh kesenangan selama-lamanya. Mereka yang membacanya sebanyak 14 kali setiap lepas solat As ar, insya’Allah akan dikurniakan dengan rezeki yang banyak. Selepas solat Isyak, ambillah segelas air lalu bacalah Surah Al-Fatihah sekali, Ayatul Qursi sekali dan Surah Al-Waqi’ah ayat 35-38 sebanyak 7 kali. Tiup dalam air dan minum. Dalam hati, niat untuk menjaga kecantikan diri dan kebahagiaan rumahtangga kita. Makna Surah Al-Waqi’ah Ayat 35-38 ialah : “Sesungguhnya, Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa. Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh), yang tetap mencintai jodohnya serta yang sebaya dengan umurnya.

SURAH AL-KAUTSAR
Sesiapa yang mengamalkan membaca surah ini sebanyak 1,000 kali, maka Allah s.w.t. akan menghasilkan hajatnya termasuk rezeki dan kenaikan pangkat. Sesiapa yang membaca 1,000 kali juga selepas solat Isyak hingga dia tertidur, insya’Allah dia dapat melihat Rasulullah s.a.w. dalam tidurnya.

SURAH AL-KAFIRUN
Sesiapa yang membaca Surah Al-Khaafiruun, maka bandingannya seperti membaca seperempat Al-Qur’an, disamping terlepas dari syirik, terjauh dari godaan syaitan dan terlepas dari peristiwa yang mengejutkan (Riwayat At-Tarmizi). Sebelum tidur, bacalah surah ini agar kita mati dalam iman serta membersihkan kotoran dalam diri kita.

SURAH AL-MULK
Sebuah lagi Surah dari Al-Qur’an iaitu Surah Al-Mulk mempunyai fadilat dan faedah yang amat besar bagi sesiapa yang mengamalkan membacanya. Menurut beberapa hadis Rasulullah s.a.w., mereka yang mengamalkan membaca akan surah ini, akan mendapat syafaat dan keampunan dosa-dosanya. Mereka yang membacanya pada setiap malam, insya’Allah, akan terselamat dari azab kubur..

SURAH AL-IKHLASRasulullah s.a.w. pernah bersabda kepada isteri kesayangan baginda, Siti Aisyah, antara mafhumnya : “Wahai Aisyah isteri ku, sebelum kamu tidur, khatamlah dulu Al-Qur’an.” Siti Aisyah lalu berkata, “Wahai suami ku, saya tidak mampu khatam Al-Qur’an sebanyak 30 juzuk itu.” Apabila mendengar kata-kata Siti Aisyah tersebut, Rasulullah s.a.w. sambil tersenyum lalu menjawab, “Barangsiapa yang membaca 3 kali sebelum tidur, seolah-olah ia telah khatam Al-Qur’an keseluruhannya. ” Dari Rasulullah s.a.w.. pernah bersabda kepada Saidina Ali r.a., “Sesiapa hendak pergi musafir, kemudian ketika dia hendak meninggalkan rumahnya, ia membaca surah Al-Ikhlas 11 kali, maka Allah memelihara rumahnya sampai ia kembali. Ibnu Said Al-Khanafi menerangkan : “Surah ini dinamakan Surah Al-Ikhlas, ertinya bersih atau lepas. Maka barang siapa yang membacanya dan mengamalkannya dengan hati yang ikhlas, maka ia akan dilepaskan kesusahan duniawi, dimudahkan di dalam gelombang sakratulmaut, dihindarkan dari kegelapan kubur dan kengerian hari kiamat.”

SURAH AL-FALAQ
Siti Aisyah menerangkan : “Bahawa Rasulullah s.a.w. pada setiap malam apabila hendak tidur, Baginda membaca Surah Al-Ikhlas, Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas lalu ditiupkan pada kedua telapak tangan, kemudian disapukan keseluruh tubuh dan kepala. Barang siapa terkena penyakit kerana perbuatan syaitan atau manusia, hendaklah membaca Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas sebanyak 41 kali selama 3 hari, 5 hari atau 7 hari berturut-turut. Barang siapa yang takut akan godaan syaitan dan manusia, takut dalam kegelapan malam atau takut dengan kejahatan manusia, bacalah Surah Al-Falaq dan Surah An-Nas sebanyak 100 kali.

SURAH AN-NAS
Surah An-Nas adalah surah yang terakhir (ke-114) dalam Al-Qur’an. Nama An-Nas diambil dari kata An-Nas yang berulang kali disebut dalam surah ini yang bermaksud manusia. Surah ini termasuk dalam golongan surah makkiyah. Isi surah ini adalah bagi menganjurkan manusia memohon perlindungan kepada Allah dari godaan syaitan baik yang berasal dari golongan manusia mahu pun jin. Surah An-Nas ini juga adalah penerang hati

Monday, March 23, 2015

Starting " NEW LIFE "

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)




Bila aku lihat diri aku setiap hari..
Pandang cermin... Tilik muka...
Allah, bertapa lesunya aku...
bertapa tak bermayanya aku..


Aku imbas kembali,
apa yang menyebabkan 
aku jadi begitu?


" Kenapa aku ni baik sangat?" 
"Always nak jaga hati orang lain"
"Sentiasa senyum dan angguk."
Tak pernah nak cakap "TIDAK"
Always "OK/ BOLEH" 


Allah.. Aku tahu 
Kau berikan sesuatu yang tak mungkin aku dapat jangkakan..
Sesuatu perkara yang sebaik-baiknya.
Aku hanya perlu YAKIN KEPADAMU


Tanya kawan, dia cakap " Yes , kau memang nampak lesu tahun lepas dan tahun ni nampak juga kau lesu." Tak mampu kata apa... Aku terfikir "WHAT SHOULD I DO?" Hmmm.....

Terbayang kembali, apa yang aku lakukan.. Apa yang aku masuk..
Ternyata selama ini, aku suka paksa diri... 
Sanggup finishkn semua kerja, baru fikir pasal makan... my self  yang terabai.. 
How can I be hardworking person 


Now, I have decide to make myself :D
INSHAALLAH ...


FOCUS FOR SPM, JUST LIKE FARID AZMI SAID "STUDY SMART" 

Doakan saya :)

Tuesday, March 17, 2015

Idea rojak

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)

Apayang aku ingin coret2 kat sini ye... Hurm.. sebenarnya aku tak tahu... nak tulis apa..  so, karangan rojaklah yang akan terhasil nanti.. hehehe...

Semoga aku kuat untuk menghadapai segalanya.. Munirahmn teruskan usaha anda.. adeh... pening nya .. cikgu bagilah saya rest satu hari.. uhuhu..  

Dah lama tak naik perpustakaan.. Ibu.. maafkan saya.. hmm.. masa tak banyak untuk saya.. kadang2 tu sibuk sangat.. kesian ibu .. tinggal sorang2 kat atas.. 

Ibu.. ada masa saya naik ye... Maafkan saya..




:(

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)


Aku perlu kuat :) 
Jangan menangis Mun.... :)

Aku  boleh tipu orang lain tapi...
aku tak boleh tipu diri aku sendiri...


#AKUPENAT 


Sunday, March 15, 2015

KEM KEPIMPINAN PENGAWAS SMArT

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)

KEM KEPIMPINAN PENGAWAS SMArT 
Biar gambar berbicara :D 



























Sunday, March 08, 2015

Thank you, akak sayang :D

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)


"Adek , Come and show that u are strong enough to face the problem. No matter how hard its :) "

Akak .... Terima Kasih kerana selama ini banyak sangat bantu adik.. berikan sokongan dan sentiasa buat adik rasa dihargai :) InshaAllah, akak.. walaupun apapun terjadi adik akan cuba untuk jadi kuat :D Thank you so much, sayang....

I LOVE you until JANNAH... InshaAllah :D 

Now, I miss you, akak sufi :( Miss a lot and I have many story to share with you. Arghhh....

---------------------
Ya Allah, lindungilah hambamu ini daripada perbuatan terkutuk syaitan. Kuatkan semangat aku untuk terus bertahan. Janganlah perkara ini berulang semula buat sekian kalinya. Andai ini dugaan yang kau inginkan berikan kepadaku, Aku terima dengan hati yang reda. :D 

ME, kuatkan semangat dan jangan terganggu dengan perkara ini.. 
Ingat SPM tahun ni !!


Saturday, March 07, 2015

STATUS......

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)

Aku ingin menjelaskan sedikit berkaitan hubungan aku selama ini. Mungkin masih ramai yang tertanya2 termasuklah kawan sekelas aku. Hmm... Ada kawan aku tanya dekat aku "Adakah aku couple dengan AR?" Aku cakap "Taklah... just suka je." Selama hampir menjangkau umur 17 tahun ni, aku tidak pernahh sekalipun mempunyai pasangan tak kekal aka bercouple. Bagi aku, tidak perlu dan boleh melekakan serta membazirkann waktu blablabla....... Bukan tak ada yang ajak untuk bercouple .... Terlalu ramai dan banyak kali sampai merayu-rayu tapi maaf... Aku punyai pendirian dan matlamat sendiri sehingga aku terpaksa menggunakan bidang psikologi yang aku ada untuk menjelaaskan serta membuat mereka berhenti merayu... kerana AKU TAK SUKA!!! 

Matlamat aku, aku nak cari calon suami yang dapat mendidik aku dari semua aspek serta dapat membimbing aku ke jalan Illahi :) Sebab bila aku dah sukakan seseorang itu, aku akan setia... Tapi, aku sepatutnya setia pada cinta Illahi dahulu sebelum aku setia cinta pada makhluknya. INSHAALLAH... Aku akan mencari jalan untuk memperbaiki kelemahan diri. 
Cinta Illahilah yang dapat memberikan kebahagiaan berpanjangan.... :D Alhamdulilah, Allah masih pelihara aku daripada bercouple.. :D
Jika AR itu memang jodoh aku yang telah DIA tentukan, jauh manapun kami terpisah. Aku yakin suatu hari nanti DIA temukan kami semula. Jika dia bukan untuk aku, aku terima dan berdoa agar aku mendapat suami yang boleh membimbing aku. Lagipun, perjalanan hidup aku jauh lagi.. So, aku tak nak lah fikir sangat pasal hal ini. Belum masanya lagi. 
AKU NAK BERCINTA LEPAS NIKAH :D Kalau nak aku kena pergi jumpa parents aku dulu.. Kalau parents aku bagi  green light bolehlah datang merisik dan seterusnya. Tapi kena ada persetujuan dari aku. Haha..

Thursday, March 05, 2015

Kuiz Agama & Syarahan Peringkat Sekolah

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)


Hari ni, ada pelancaran minggu agama pada waktu pagi lepas bacaan yassin tapi aku dan pustakawan yang lain tak berada di dewan bersama-sama pelajar yang lain. Kami ada photoshot di library.... hahaha... Ye, aku tahu bila aku dah bertegas , janganlah buat hal nanti memang kenalah jawapnya. Masa itu berharga ye adik2 semua, tadi cikgu suruh bangun dengan cara yang paling lembut. Susah sangat ke arahannya? Bangun... Tak kan.. Bila banyak kali cikgu cakap bangun, tak ada sesiapa yang bangun. Akhirnya.. kak Mun bertegas dengan kalian.. Kali kedua baru nak bangun. Sabar jelah kak Mun tadi dengan perangai korang.. Hmmm, lepas ni macam manalah korang handle, time tu kak Mun dah habis sekolah.. 

Lepas photoshot, naik kelas sekejap.. Pukul 9 pagi, turun pergi surau perempuan. Ramainya yang masuk syarahan , aku dapat nombor 18. haha.. sebab ada kekosongan dekat nombor 18. Haiza suruh Hazira, Hazira suruh Aku.. Aku cakap dengan ustazah Majdah "Bolehlah ustazah, habis diorang tak nak." Masa budak no. 1 start, aku dengar je sambil baca buku PI sebab pukul 11 nanti ada kuiz agama pula. Hehe.. Perasaan masa tu rilex je bro tapi lepas tibanya giliran aku, mengigil... Haha.. Aku, Hazira and Nasha dapat bersyarahan awal sebab kami masuk kuiz.. kihkih.. Nombor 14 kena tangguh sekejap. Maaf ye adik2.. 

Masa aku bersyarahan, kat depan nak buat gaya tapi aku rasa macam tak boleh nak buat cuma beberapa jelah gaya yg dapat aku tonjolkan.. muehmueh.. haha.. Hmm... tergagap memang perkara biasa... hahaha.. Tahniahlah kepada aku sebab dapat keluarkan "Suara Emas" aku yang selama ini tersimpan dalam diri. Haha.. Aku tawakkal jelah apa yang aku dapat sebab persaingan amatlah sengit... Haha..

Sebelum pergi kuiz, masuk bilik kaunseling... Borak2 dengan cikgu zam sambil aku mengunyah makanan.. Haha.. Selepas itu, baru pergi dewan seminar.. Umi, jadi hakim.. hehe.. Jawaplah soalan yang di paparkan di slide.. Ok. Ada jawapan betul & ada jawapan salah.. haha.. lagi2 bahagian subjektif.. Masa aku jawapan pasal sirah, dah habis masa dah time tu tapi aku nak tukar jawapan.. cepat2 aku padam dan tulis pun cicai.. haha Angkat papan, umi tak faham , aku cakaplah Imam Ahmad, lepastu aku turunkan tapi umi belum bagi jawapan.. Umi cakap "Nanti kalau awak pergi peringkat daerah, lepas habis hakim bagi markah baru turunkan " hehe.. Aku sengih jelah. 

Lepas dah habis tu, Umi pun suruh Anis kira.. Ada dua group seri.. Kumpulan 3 dan 7. Okay.. Kitorang dah ucapkan tahniah kat diorang. Haha.. Soalan pasal nama bagi perkataan yang disebut. Aku tahu jawapannya C.. haha.. Akhirnya, kumpulan 3 menang. Kitorang dah tepuk tangan dah. Budak kumpulan 3, happy sgt2.. haha.. Tapi, bila umi sebut johan 1, naib johan 2 dan ketiga, 3. Kitorang "hah" Group aku, betul ke? Johan... haha.. Alhamdulilah. mula2 kitorg jangka group 3 johan.. huhu.. Rezeki.. Alhamdulilah :) Markah group aku 51, group 2 50 dan group 3... aku x ingat... hehe... dekat2 jekan :) 

Pengalaman baru  :) Akhirnya dapat merasai juga masuk kuiz agama peringkat sekolah sebab tahun lepas tak masuk pun... hehe... Peringkat daerah, umi pilih secara individu ( markah siapa yg banyak). :) Tahniah kumpulan 1.. hehe


Sedikit Iklan: Balik sekolah , duduk kat pondok sekolah rendah. Tumpang kereta 'Aisyah. Berbual dengan 'Aisyah. Masa pandang kereta cikgu zam lalu ,lepastu bunyi hon, aku pandang.. Allah.. Ali.. Irama dihati berlagu setelah hampir 4 bulan tidak terjadi perasaan begitu... Time aku pandang Ali, Ali pandang aku .. Kami pandang secara serentak. Ali tergamam apantar lagi aku. Lepastu, kami berpaling pun serentak. Haha.. Aku tak tahu apa yang aku rasa tapi aku niatkan kalau dia memang benar2 jodoh aku, aku yakin dengan jodoh yang Allah berikan. :D Hati ini masih setia.. InshaAllah..  Buat masa sekarang ni, aku nak fokus pada SPM dulu.. Harapan keluarga , guru-guru dan orang di sekeliling aku amatlah tinggi. InshaAllah, aku berikan keputusan yang terbaik. Dan sudah semestinya aku juga menaruh harapan yang tinggi. Aku Target 7A 2B.. InshaAllah... Aku dapat genggam. :D 

Wednesday, March 04, 2015

Hmmm....

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)


Abah.... Abah.... Abah.... Hmmm... Abah buat Eza nak menangis. Abah kata "BELAJAR BETUL2" "SEKARANG RAMAI PENGANGGUR" "RESULT SPM 2014 JATUH" "SUSAH DAPAT KERJA" Hmmm... Aku hanya mampu diam sahaja.  Dan aku tahu abah letakkan harapan pada aku ... Allah, tolong hambamu ini. Hmm.. ME, awak boleh! boleh! Confident :D 


Tuesday, March 03, 2015

Gelak Tawa Sekelas (PI)

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)

Waktu PI, ustaz suruh baca bab sirah, aku pun bacalah, tengah syok2 baca, ustaz panggil nama aku. Aku pun cakap , " ye, saya." Lepastu, aku cakap dekat ustaz, "ustaz berdiri ke duduk?" Ustaz buat lawak, ustaz cakap "nak berdiri atas kerusi pun boleh." Aku... apa2 jelah ustaz.  

Baca tajuk, penyebaran Islam blablabla... Lepastu, baca... baca... dan terus baca, Masa bila ntar, ustaz pergi kacau aku ,dia cakap apa ek, sampai satu kelas ketawa berdekah2 dengan aku sekali. Lepastu, aku sambung baca, ketawa lagi.. satu kelas ketawa..Aku pun siap berjalan lagi, lepastu ustaz cakap diri situ je. Haha.. Gelak dan terus gelak.. Masa aku nak betulkan suara , ustaz kata "Jangan menangis." Aku cakap "Mana ada saya menangis." Sambung baca, gelak... baca lagi.. gelak sampai aku berkawad kat kelas. Haha..  Aku cakap "Ustaz, saya nak baca lagi ni." Baca sambil gelak2.. haha.. Lepastu, ustaz tegur "Pemerintah" sbb aku baca "pemerintahnya." Haha..  Baca. baca. Sampai aku cakap dengan ustaz, ustaz lepas perkataan sistem, nak cakap apa?. Ustaz suruh sebut apa yang dia cakap. Aku pun sebutlah.. Baca dan terus baca... Tengah syok2.. baca ... Ustaz cakap ok dah, berhenti. Ustaz tanya aku " Munirah, 1 kurun berapa tahun , aku cakap 100 tahun. " Ustaz " Ok. Bagus. " Ustaz tanya lagi, 5 kurun berapa? Aku cakap 500 tahun. Ustaz cakap "Pandai." Aku gelak2... Ustaz tanya, cita-cita aku, aku cakaplah, kalau saya cakap pun , cita2 tu tak boleh saya dapat. Takpe... bagitahu je.. Aku... " Saya nak jadi .... hmmm.. nak jadi" "Nak jadi apa?" Aku, "Nak jadi pensyarah... kalau x dapat cikgu.. Dalam masa yg sama, ustaz suruh duduk tapi aku still cakap lagi, kalau x dapat nak jadi kerani, ustaz dah..dah.. Aku pun duduk sambil gelak2.. haha.. Harini hari gelak sekelas... tak henti-henti.. Ini semua kerana aku, buat lawak. Haha.. Ustaz pening layan aku. Haha.. Maafkan saya, ustaz... hehehe


IBU

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)

Ibu....
Terima Kasih atas segalanya.
Walaupun kita baru je 2 tahun kenal tapi banyak yang saya dapat dari ibu. 
Ibu, banyak nasihatkan saya.
Ibu, banyak bagi dorongan.
Ibu, banyak ajar saya .
Ibu, banyak bimbing saya.
Ibu, banyak tunjukkan jalan untuk saya berjaya.. 

Thanks, ibu :)

RESULT SPM 2014

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)
Today, result SPM keluar. Hmm.. Apa yang aku rasa? No feeling but i'm so excited.. Macam aku pula yang amik result... Haha..  Hmm... Aku tak tahu nak gambarkan macam mana ? Haha...  Continue... Congratulation for those yg dpt straight A's dan result yang cemerlang ...
Ehem... tahniah ARZA :) because you get 9A 1B :) Happy for you... Sorry ye tadi. Time awak pandang saya tapi saya buat-buat tak nampak.. Banyak kali pula tu, bila awak tak pandang saya , saya pandang awak. Kahkah... Alhamdulilah, tiada rasa berdebar bila nampak awak walaupun dari jauh. Yea, saya tahu tadi saya mengelakkan diri dari jumpa awak... Hmm.. Oren... Haha... Teringat pula.. Sebenarnya saya dah tahu result awak sebab saya mimpi dan naluri hati mengatakan awak memang dapat 9A ... Tahniah!
For my cute sister, SUFINASUHA BINTI AMINURRAHMAN. Tahniah !! 4A ... but why yr chemistry result hmmm tercicir... haha...  
For Haikal Safuan, congrate ya.. Happy sungguh kau,kal. Siap menari-nari depan aku.. haha.. So, yr hadiah aku dah bagi.. Nasib baik lepas target aku ... haha.. McD aku mana? Terpinga-pinga kau tadi. Haha. Aku gurau jelah mamat poyo :p Tahu takut...
Story here... Tadi sebelum pergi dewan, Erin dan Hannan tanya, "Kak Munirah nak pergi jumpa Sufi ke?" ME "a'ah." Erin or Hannan, "Boleh ke, kitorang form 4 pergi dewan."  ME "jomlah"  Haiza " Mana boleh." Erin balas " Kitorang ikut kakak baju kuning bukannya baju merah." Aku biarkan jelah diaorg berhentam sesama sendiri.. Akhirnya senyap.. Sebelum Erin tanya "Kak Munirah nak pergi jumpa Sufi ke?" , Erin cakap dengan aku "Rindu Sufi." Aku senyum jelah. hehe..
Lepas dah jumpa akak Sufi, aku tak tahu kenapa aku peluk dia , dan masa peluk tu aku tak cakap tahniah pun kecuali aku cakap "Kenapa kimia D?" haha.. First jumpa kak pi, dia x bagi but aku x tahu kenapa naluri aku mengatakan kak supi dapat 4A. Masa aku rampas slip dari tangan dia,aku tengok berapa A yang kak Pi dapat, lepastu, aku peluk dia. Reason aku peluk dia mungkin sebagai ucapan tahniah. haha.. Lepastu, Terserempak dengan Erin, Hannan dan Shahira , diorang tanya "Kak Sufi mana?" ME " Dah balik kot." Lepastu, Erin cakap "Alahh..." Masa gerak menuju ke dewan, ternampak kak sufi. Okay, bagitahu dia, adik2 silat dia nak jumpa. Kak Pi, cakap "biarkan jelah diaorang." Aku senyap jelah. Tapi budak ni nampak dia, diaorg panggil Kak Pi.. Aku masuk dewan.. Masa balik nak pergi solat, terserempek dengan Erin, Erin cakap "Tadi dapat bergambar dengan Kak Sufi." ME " untunglah." Habis solat Erin cakap " Tadi Kak Sufi cantik sangat." Aku tak balas apa yang dia cakap , cuma senyum dan cakap dalam hati "Ye, kak Pi memang cantik tadi."  For Kak Pi, adik tak jeles tau bila adik2 silat akak dapat bergambar dengan akak. :D  Tahniah Kak :D 
Lepas solat, naik bilik guru, teacher Aishah tak ada lagi. Letak beg, pergi library sebab nak bgi duit. Masa jumpa Ibu, Ibu cakaplah, tadi Ali naik library jumpa saya. Dia nak bayar denda buku. Dia bagi RM 50 sebab dia cakap itu je yang dia ada, lepastu saya pulangkan RM 20. Ali cakap, kenapa cikgu pulangkan RM 20. Saya pun cakap, banyak sangat takut teramik lebih. Aku menjadi pendengar setia. Ali, saya rasa macam bertuah betul kenal awak.. Entah kenapa, saya rasa saya makin suka dan terus suka dekat awak. Now, saya tak boleh fikir sangat pasal perasaan saya.  Ok, stop pasal tu. Sambung cerita, Ibu cakap dekat saya, "Mun, awak dah tengok slip Ali." Hmm.. "Tak." Lepastu, ibu tunjukkan slip awak Ali. Okay. Saya tak tahu nak cakap apa. Saya Bangga dengan result yang awak dapat. :D Ibu cakap dengan saya, "Mun, tak nak suruh Ali ajarkan awak?" Saya, hanya mampu diam sahaja.  Aku tahu Ibu nak aku dapat result macam Ali dan aku tahu Ibu nak hubungan itu kekal. Hahaha... Ibu pernah cakap sebelum ni "Mun, kalau awak boleh dapatkan dia memang awak hebat, untung awak nanti, lengkap semua ciri2 suami yang soleh." Aku hanya senyum. Cakap dalam hati "InshaAllah, jika dia ditakdirkan untuk saya." Ali... mungkin awak pernah terbaca luahan apa yang saya rasa selama ini. Saya harap awak tak memikirkannya sekarang. Terima kasih dan tahniah. En. Zainal Abidin dan Pn. Mariana mesti bangga dengan awakkan Ali. :)

Ali, tadi saya bagitahu mak saya pasal result awak, mak saya senyum ... hehe.. Bangga mak saya bila bakal menantu dapat result yang cemerlang. Haha..

Monday, March 02, 2015

800 meter

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)

Acara selepas perbarisan.. adalah 800 meter.. Aku ganti Haiza. Ok. Masuklah walaupun aku tahu, aku tak terdaya.. Haha.. sebab aku stop lari sejak aku form 3. Tapi, aku suka acara lompat2 pula. Hmm.. lompat jauh and tinggi. Bab ni memang aku master. hehe..

Arif Saiful jerit nama aku, "Kak MUNIRAH EZZATY, lari tau." Aku sengih je.. Pusingan pertama aku boleh lagilah cuma masa pusingan kedua, aku ada berjalan sekejap sebab memang dah tak boleh nak lari dah, bila cikgu Syahida jerit nama aku, full pulak tu, akuu pun larilah.. haha Aku lari dengan kemampuan yang masih bersisa.. Haha. 

Penamat je, aku terus pegang Azra, time tu dah berpusing-pusing kepala aku. Duduk kat situ sampai 800 meter L18.. Aku jalan pun masih pening2.. Tapi apa aku heran.. terus menuju ke khemah kuning..

Umi, take care pasal aku.. Umi tanya "Munirah, lepas ni ada acara lagi tak?" 
Aku cakap "tak ada." Rasa disayangi  sangat.. :)

KUCING MATI :(

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)
Tadi balik sekolah, Cikgu Aishah cakap "Mun, kucing mati ke?" Masa ni dah masuk kawasan rumah atok aku. Aku cakaplah " A'ah, kucing mati" sambil aku perhatikan kucing tu. Cakap dalam hati, persis macam kucing aku... Kesiaannya kucing tu...
Sampai rumah.. aku pergi dapur... Cari makanan... Mak aku belum masak... Aku tengok Ziyad, Ziyad tidur .. hmm masuk bilik... on laptop.. Pergi dapur...
"Mak, tanamlah kucing tu.." Rilex lagi.. Sambung ayat " Kesian dia kena panas.." Start nak menangis.. "Mak tanamlah dia , nanti kucing tu tolong mak kat akhirat sana" Aku dah menangis macam apa ntar .. Tak tahu nak gambarkan macam mana bila dapat tahu ada kucing mati walaupun bukan kucing aku. Hmm.. 

Sunday, March 01, 2015

Gift for Friends

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)


For my classmate, I have something to give .... ermm.. I hope all of you likes my gift  for the last we meet together in secondary school.. Huhuhu... Habis grammar aku lintang pukang.. Haha.. 

Kalau ada rezeki lebih, aku nak je bagi satu kelas hadiah sebagai tanda kenangan.. Walau tak mahal mana pun aku nak kalian hargai apa yang aku bagi. Sekarang, aku cuba untuk mengumpulkan barangan yang sama dengan nilai yang sama.. Harga keseluruhan mencecah seratus lebih juga... Huhu...

InshaAllah bagi hadiah itu semua setelah cukup 32 hadiah... Sampai bila siap... sampai aku dapat 24 lagi barangan yang sama.. Kalau tak ada ,hampir serupalah.. huhu.. Supriseeeee.... Coming Soon ...

For myself :D

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)


Dalam aku meniti hari demi hari... banyak sangat kenangan yang tak mungkin aku lupa yang tak mungkin aku lupuskan.. Terlalu indah untuk digambarkan... Terlalu bermakna yang tak mungkin aku dapat tuturkan. Kenangan itu telah mendewasakan aku, telah membuatkan aku berfikir apa sebenarnya aku inginkan .. Bahkan bukan itu sahaja, aku mampu untuk menjadi seorang lebih rasional. Ada masanya, aku perlukan sokongan dari insan yang lain. Argghhh... Aku perlu kuat untuk terus menghadapinya dan melukiskan kenangan indah dalam setiap perjalanan hidupku. Aku yakin, aku mampu merubah kehidupan aku menjadi lebih baik.
Mak, abah... 
Doakan adik dapat merealisasikan impian mak dan abah... :D

Nota Hati: " Munirah Ezzaty, teruskan langkahmu untuk mengejar impian yang engkau inginkan."

SAYA SAYANG DIRI SAYA :D