Monday, March 02, 2015

KUCING MATI :(

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)
Tadi balik sekolah, Cikgu Aishah cakap "Mun, kucing mati ke?" Masa ni dah masuk kawasan rumah atok aku. Aku cakaplah " A'ah, kucing mati" sambil aku perhatikan kucing tu. Cakap dalam hati, persis macam kucing aku... Kesiaannya kucing tu...
Sampai rumah.. aku pergi dapur... Cari makanan... Mak aku belum masak... Aku tengok Ziyad, Ziyad tidur .. hmm masuk bilik... on laptop.. Pergi dapur...
"Mak, tanamlah kucing tu.." Rilex lagi.. Sambung ayat " Kesian dia kena panas.." Start nak menangis.. "Mak tanamlah dia , nanti kucing tu tolong mak kat akhirat sana" Aku dah menangis macam apa ntar .. Tak tahu nak gambarkan macam mana bila dapat tahu ada kucing mati walaupun bukan kucing aku. Hmm.. 

2 comments:

  1. Well, kita tak sampai hatikan. Kalau aku pun melalak. Tengok kucing aku sakit je pun aku dah menangis. Hahahhahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Itu baru haiwan, kitaa dah sedih. Kalau org kesayaangan bagaimana pula? Rasanya sedih sgt tapi kena redha atas segalanya.

      Delete