Pages

Monday, June 15, 2015

Diary today

Tadi lepas solat zohor secara berjemaah.. cari teacher. Ckp dengan Hazira. Nak jumpa teacher kat bilik disiplin. So pergilah sana. Tapi tak ada. Naik bilik guru pun tak ada. Terdetik di hati, yg teacher ada kat dalam bilik mesyuarat. Turun pergi kat pondok letak beg dan pergi jumpa cikgu Shazwani sebab nak minta lembaran kerja untuk Haiza. Lepastu, tunggu cikgu Shazwani fotostate. Masa cikgu Shazwani nak fotostate.. lalu depan bilik meeting. So nampaklah yg pengetua tengah meeting dgn cikgu2 bahasa inggeris. So, aku tahulah teacher ada kat situ. Dah tu, cikgu Wani bagi lembaran tersebut. Naik bilim guru, jumpa Hazira.. Hazira tengah masukkan kertas PI dalam fail budak2 ni. Aku pun tolonglah. Lepastu kitorang turun bila semua cikgu dah turun. Pergi bilik seminar lama, sebab ustazah hidayah ada nasyid dgn budak2 nasyid. Aku pun dengarlah diorg bernasyid. Huhu. Sambil2 tu buat kerja kimia. Hazira buat fizik. Dah dalam masa itu juga, ustazah bagi makanan. Ustazah kata share2lah ye. Tapi Hazira puasa. So, akulah yg makan sampai habis. Nasib baik terpandang cermin. Nampak teacher dah nak balik. So, aku pun kemas2 brg. Salam Hazira and Ustazah Hidayah. Cari teacher.. Rupanya teacher pergi toilet sekjap. Dahtu, kitorng balik. Teacher kata dia nak pergi kota. Aku pun tanya nak buat apa? Nak cari barang untuk kelas dia yg lulus. Aku pun ckp. Bolehlah mcm gitu.. saya nak ikut. Telefon mak aku ckp nak pergi kota dengan teacher. Dalam kereta berbuallah macam2. Dari result pertengahan tahun sampailah teacher meeting dgn pengetua tadi. Lepastu. Gelak2.. berbual lagi sampai sejarah pengalaman hidup semua teacher cerita. Dah sampai rumah, tak keluar lagi dari kereta. Aku cerita pasal aku kat teacher. Zaman kecik2 dulu. Huhu.. teacher cakap patutlah awak pendiam sebab dulu awak sakit. Hihi. Lepastu nak keluar kereta. Tak boleh terlock. Kahkahkah. Amik beg dan barang yg teacher belikan tadi. Teacher berbual dengan mak dan ziyad. Huhu. Budak semangat tu. Esok datang sekolah kan. Hahaha

No comments:

Post a Comment