Sabtu, November 14, 2015

Official 17 Years Old!

Assalamualaikum and happy earthlings =)
Mulakan hari anda dengan "Bismillah" dan senyuman =)




Salam sejahtera dan selamat petang.. 14 Nov sudah hari ini .Tak sangkakan dah nak penghujung tahun dah. Dannnn pada hari dan tahun ini saya sudah 17 tahun. Cepatnya masa berlalu. Dari dilahirkan sehinggalah kini banyak yang sudah aku lalui. Pengalaman... Dugaan.. Cerita Suka Duka .. Pertemuan.. Perpisahan.. dan cerita aku sepanjang aku menghadapi rantau kehidupan belasan tahun.


Ok aku bukannya nak bercerita tentang sejarah hidup aku dekat sini. Tapi aku nak cerita mengenai apa yang terjadi pada hari ini. Iya hari ini. Kita start dari malam semalam ye. Dalam pukul 10  aku check eh.. ehh ada ws dari zira 😊 Kau tahu apa yang dia ws? Dia wish my bufday awal. Hahaha. Kenapa dia buat macam gitu? Sebab dia dah ngantok dah masatu. Ok. Nanti aku bagilah ws tu. Haha. 



Lepastu akak aku dia minta coklat, yeah aku pantang barang  aku orang usik. So, sebelum aku bertukar wajah menjadi singa baik minta izin dulu. Lepastu aku cakap, kau nak ? Akak Mira cakap dia nak. Lepastu dia wish bufday aku. Dia cakap aku nak jadi orang yang pertama. Aku gelakkan je masa tu sambil cakap dengan dia kau orang kedua. Dahtu dia cakap sibuk je siapa yang wish kau dulu. Baru nak jadi yang pertama. Aku cakap kat dia kawan aku zira. Lepastu aku bagi jelah dia. 




Embedded image permalink



Dalam aku menanti pkul 12 am. Aku makan aku tweet aku buat math aku menyanyi aku berangan. Hahaaha. Dan bila tiba pkul 12. Yeah. Aku celebrate birthday aku sendiri. Bhahaha. The most valuable bila my love wish my bufday. Heehe. Kau rasa aku macam mana masa tu senyum sampai ke telinga. Hahahaha. Dan dari start conv sampailah nak tidur dia still cakap " HAPPY BIRTHDAY SAYANG". Sudah semestinya aku senyum sampai ke telinga dan tidur dengan sebuah mimpi yang indah. Ehhh!!! Sebelum tu, dapat juga wish dari Jatul, Kinah, my twin bufday Fatin Nur Syafiqah. Hehe. Aku senyum bagai ada orang bagi aku bunga. Haha. Masa tu stop conv dengan love. Nasib baik love faham. Terima kasih love. Hehehe. Dalam masa yang sama chat dengan akak sufi. Apa kandungannya, adalah rahsia. Tapi aku rasa macam nak peluk2 je akak pi time tu juga. Kalau boleh aku nak pergi je rumah dia. Tapi kami conv sekejap je akak pi sakit pinggang. Ok. Tapi bila last sekali dia cakap yang dia ada something nak bagi aku pada esok hari pagi. Aku cakap aku sekolah ada kelas. Petang adalah tapi dia tak boleh pula. So, hadiahnya itu tunda . Ok aku sabar menanti. Thank you akak sufi.   Kat bawah adalah apa yang dia post kat timeline dia untuk aku. Serius aku terharu sangat-sangat!!!! Thank you sis :)  



" With as much love, as I can share,
I wanted to let you know I care
Enough to send some love your way,
On your very special day!
Happy Birthday, sweetheart!
I wish you luck, happiness and riches today, tomorrow and beyond.
# TC Munirah Ezzaty Rosli " 




Dear Sufi Sayang, 
Terima kasih kerana mengingati hari adik. Terima kasih yang tidak terhingga dengan segalanya. Adik terharu sangat akak. InshaAllah suatu hari nanti adik nak spend time together dengan akak. Terima kasih akak. Adik tak tahu nak cakap apa dah ini. Terima kasih terima kasih. hmm.. nak nangis ..


Lepastu sambung conv dengan love sampai pukul 3 pagi. Bhahaha. Love tanya nak apa? Aku dah lah jenis orang yang tak reti nak minta orang apa2. Apa yang orang bagi aku terima je. Aku cakap dengan dia aku nak dia Always doakan aku je. Lepastu dia kata dia tak nak aku request yang tu sbb itu perkara wajib yang dia buat. Dah tu aku mati kutu nak minta apa. Hahaha. So, aku cakap aku nak pergi travel. Hahahaha. Dia kata okay. Lepastu rahsia.  Last conv, dia ucap lagi " HAPPY BIRTHDAY SAYANG." 


Pagi tadi ada, kelas agama. Aku siap2. Lepastu dapat DM dari love. Love kata "I amik U eh" aku cakap okay. Tunggulah dia sampailah dia sampai kat depan rumah atok. Oh yaa.. time balas tu aku tengah bersiap-siap okay. Dalam kereta masuk macam biasa jelah. Lepastu nak dekat pertengahan jalan dia panggil. Tolehlah kat dia. Dia bagi hadiah dia. Apa dia ? RAHSIA. Aku amiklah lepastu cakap terima kasih. Haha.  Tak pandang muka dia sangat sebab aku segan wei. Haha . Time tu dahlah dia tengah senyum selebar-lebarnya. Takpa nanti je aku pandang dia bila dah sah jadi suami isteri lama2..  Heeee.. Beranganlah pula aku ni. Hahaha. Dia cakap lagi " HAPPY BIRTHDAY SAYANG" . Aku senyum jelah. Heheehe. 


Sampai sekolah. . Aku nervous tiba2 bila nak sampai kelas.Sebelum masuk kelas, terserempak dengan Izzatul, jatul wish birthday lagi walaupun dia dah wish kat tweet. :) Thank you jatul.  Masuk je kelas. Budak ni cakap HAPPY BIRTHDAY. Aku senyum jelah. Time tu Rith tengah bagi kertas, kononnya nak bagi aku hadiah cara dia. Aku layan jelah. Hahaha. Serius nervous. Hahaha . Lepastu Mimi cakap pula. Hehe. Allah... kau rasa apa perasaan aku ketika itu? tak boleh nak gambarkan apa yang aku rasa. :) Belajar macam biasa. 


Nak dekat pukul 12 gitu, Effa datang dekat aku. Dia bagi ucapan . huhu terharu wei. Peluk cium dia, lepastu Farah, Nasha, 'Aisyah pula cakap.Terima kasih atas ucapannya. InshaAllah. Nanti aku jemput bila dah nak jadi bakal suami isteri. haha.. Apapupun terima kasih.. Tak usahlah cerita diorang dok mengusik aku je. Dah biasa. Senyum jelah sambil dalam hati , Aamiin setiap kata mereka. :) Oh tak lupa juga dekat Anas.. Hehe.. Terima kasih ye :) 


Balik dengan love, sampai rumah love ucap lagi "HAPPY BIRTHDAY SAYANG". Aku cakap "Hmm.." Hahaha.. Maaf love, sayang tak tahu nak bagi respon apa dan macam biasa aku bagi ucapan dia sebelum balik. :) Tapi sayang sangat-sangat hargai :) Thank you love. Balik rumah. Buka ws, pak cik mak cik wish kat group family terutama sekali group 161 :) Aku baca wish tu .. InshaAllah Aamiin... :) Nak tahu , sini aku paparkan. heehehe.. 


Embedded image permalink



Okay lepastu.. dapatlah wish dari orang lain . haha.. Ramai tak ramai. Alhamdulilah kerana masih ada orang yang mengingati tarikh aku. Haha. :) Terima kasih.. Kalau Family dah wish awal dah sebelum tiba tarikhnya. hehehe... Lagi apa yang aku nak cerita ye. Ha, sampai sekarang ini aku still dapat lagi wish dari sahabat , family dan kawan yang lain. :) Terima kasih. 


Esoknya pergi sekolah dapat lagi wish dari Fatin tingkatan 4, ayah aisyah dan lain-lain lagi. Dua hari jadi princess.. hehehe ;) Dan lepas rehat, time nak masuk bilik math , budak lelaki ( anas, dzil, rith, ikhmal dan hafiz) kat luar tengah makan aiskrim lepastu dia cakap nak kena baling tepung tak? Aku pun hahaha.. senyum jelah. :) Oh yaa, mimi wish masa kat dataran, alyaa wish masa kat surau lepas solat . Lagi siapa ye? Hmm.. Aku cuba untuk mengingati semula siapa lagi yang bagi aku ucapan malangnya aku tak ingat. :( Haaa.. Fiezam wish lagi. Dzil pun sama wish lagi. Love? Tak nak wish lagi ke .. Time tu tunggu je dia cakap tapi dia x cakap pun. Takpalah. Hahaha. Tapikan malam tu sebelum tidur dia wish lagi :) HAPPY BELATED BIRTHDAY SAYANG :) Thank you love. Hehehe. 


Dah itu je kot yang aku perlu cerita. hehehe. 


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum..
>terima kasih kerana sudi komen :)
> No ads links.
> No Anonymous.
> No Haters.
> No Stupid Words.
> Maaf sekiranya tidak dibalas.